Total Pageviews

Wednesday, January 29, 2014

HEBATNYA ANUU.. WAR DI BUMI NI…

   

                                                       BAKAL TOK KETUA NEGERI

Letakla kat mana-mana HERO Tua ni… pasti dia menang. Dan menangnya tentu bergaya… dengan  lebihan gol yang besar. Tak seperti pasukan “bintang” yang menang pun ciput, kalau kalah… kalah teruk.. dan yang baru ni seri… nasib baik…. kalau tak kalah lagi… hahahahaha….

Balaci PKR - Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Azmin Ali memaklumkan DSAI bukan 'kemaruk' menjadi wakil rakyat. Orang bodoh pun tahu yang DSAI ni ialah Ahli Parlimen  Permatang Pauh, Jadi kalau tak kemaruk nak jadi ADUN tu apa weee. Rasanya ahli parlimen/adun dari Pakatanla merupakan wakil rakyat yang paling gila kuasa  dan membodohkan sesama ahli dalam partinya kerana tamak dan membolot menjadi wakil rakyat didua tempat. Apataknya ada diantaranya ada dua kerusi….. hehheheh…. Kalau dua tu (double barrel le…) lagi banyak. Keputusan menamakan Anwar bukan soal jawatan, tapi nak pertahankan hak rakyat Malaysia yang harus dibela…. Hehehehe… hak apek bodoh tu… hak pengundi tu…. Lagi  satu isu ni nampaknya dah tenggelamkan kes pemfailan perceraian Puterinya…. Hehhehheheeh…..

SAMM Johor kononnya memuji  Barisan Nasional kerana terkedepan dalam  Satu Calon, Satu Kerusi ini. Cara ini  berupaya memastikan setiap wakil rakyat mereka fokus kepada kawasan masing-masing tanpa perlu ada pertembungan dua kawasan. Tapi SMMM Johor nampaknya membodohkan diri sendiri dan mengiayayakan yang PR ketandusan pemimpin  dan buktinya Apek Bodoh(ADUN) Kajang Lee Chin Cheh dan semua kerabat cinanya bodoh dan bahlol. Kerana…. Boleh dibeli, diliwat Anuu War dan dirasuah paling besar. Dan yang paling hebat lagi berjaya menipu pengundi PR  di kawasan tersebut…. Pengerusi DAP Kapal Singh yang pernah menyeru wakil rakyatnya supaya memegang  satu kerusi nampaknya tak terpakai pada anak guam kesayanganya dan beberapa Wakil DAP sedia ada.

Bagi Anuu War keputusan bertanding adalah untuk menjadikan kerusi DUN Kajang bagi melonjakkan  dirinya dan Pakatan Rakyat (PR) ke Putrajaya. Misinya adalah cukup jelas menjadikan Selangor negeri contoh untuk meyakinkan rakyat bagi undi ke Putrajaya.

Bagi PAS bengap… apa aje yang di”acu”kan  Anuu War cukup baik. Strategi tepat dan hebat. Tengokje muka Mat Sabun tu… Yayayaya…. Bahagian aku mesti ada punya tu..
Bagi DAP… langkah awal mesti tolak.. Untuk tarik simpati cina… sebab calon PKR lama tu.. Peratus pengundi Melayu 48%i Cina 41%India 10% 1% lain-lain nampaknya memberi kelebihan kepada cina. Tengok jela nanti..

Situasi  ini adalah sangat  teruk dalam politik Negara kita. Cara  meletak jawatan  bagi memberi  laluan kepada seseorang  akan membuka satu ruang pelacuran demokrasi. Selain ditipu,  pengundi juga akan disayangi  oleh pihak yang bertanding. Kejujuran, keikhlasan, kepatuhan, ketaatan akan dipermain oleh semua pihak. Rasuah, tipudaya, janji manis, dan sebagainya akan dijaja demi sebuah kuasa. Akan  ada  lagi lepas ni Ahli Parlimen/ADUN  meletak/dipaksa  meletak  jawatan  bagi member laluan.

Nik Ngajis pula berpendapat BN patut memboikot jika tidak bersetuju dengan cara itu.. Pandangan Si Tua ni ada baiknya kerana kawasan tu dah memang PR punya. Pengundi PAS sesat tak akan berubah angin dek kerana Annu War tu…  Pengundi PKR pulak mesti syok tengok Anuu War yang serba serbi sempurna. Pengundi DAP.. tentulah  banyak rasisnya… 41% +  10% K  dan tambah PAS sesat dan melayu PKR…Terang-terang BN kalah…. Kalah… memang kalah…

Jadi  orang UMNO dan BN jangan dok sibuk-sibuk nak pergi Kajang tu. Buang masa aje..  Letakla calon MCA yang paling hebat, pasti bungkus punya. Tolongla BN …. Faham fakta tu…  dan jangan tabor apa pun kat sana. Pengundi kat  sana pasti  pandai menagih simpati, pasti banyak barang akan diminta, pasti banyak perkara yang harap….tapi  UNDI tetap ke PR.

Kadang-kadang aku sedih, BN sentiasa bantu rakyat dan tak pernah mengira siapa penerima bantuan tu.. Rasanya kalau PRU tu takapale juga, kerana itu umum. Kalau PRK ni… kita dah tahu memang orang kat situ cuma nak imbuhan sahaja.



Rugi kawasan BN yang Ahli Parlimen/ADUN nya tak mati-mati…hahahahaha….

No comments:

Post a Comment